lördag 15 september 2007

Nya stolar!

Det som jag hämtade hem igår var 6 stycken nya vita bellman stolar till köket! Jag är så nöjda över dem! Till dessa hade vi tänkt använda ett gammalt långsmalt bord med lådor på sidorna, som vi tänkt måla vitt och sätta en mörkbetsad skiva på. Men eftersom det inte är klart än lyfte jag in dem runt vårt gamla ovala bord och tyckte att det också var ganska fint. Så frågan är, vilket bord ska vi använda??? Tänk att man ska ha sån beslutsångest...


Min nya hobby är luffarslöjd! Det är så himla kul! Den här lilla korgen böjde jag till här om kvällen. Jag gör nåt nästan varje dag.
Trevlig helg till alla!!

20 kommentarer :

Grinden på glänt sa...

De är ju jättefina! Å korgen med upphängning, en sån måste jag också försöka mig på! Den är supersöt!!

WhiteVintageDreams sa...

Vad duktig du är på luffarslöjd :)! Har bara provat att göra kronor o smått.
Borden...svårt att råda utan att ha sett båda *fniss*. Beslutsångest är väl bra...ett tecken på många ägodelar ;). Jag tror nog att det blir tufft att välja, båda är nog snygga på sitt sätt.
Kram

envilsenloppa sa...

Men va du är snitsig på luffarslöjd , säljer du nåt ? Kan tyvärr inte råda dig om bordet är själv veligheten personifierad . Men det lät snyggt med "lådbordet",är det gamla stolar eller ? Trevlig helg !Lotta

Uppe på vinden sa...

Vilka vackra stolar!!! Å´duktig är du på luffarslöjden du!! Må gott! Kram!

Inredningstokig själ sa...

Nämen har ni köpt bellman stolar. . .dom har jag också funderat på att köpa eftersom dom stolar som vi har tänkt måla om är så "fula". Var köpte ni dom och e dom hutlöst dyra??
Angående bordet så slipade vi upp det med en hyrd slipmaskin samtidigt som vi slipade golvet. Vi målade bordet med en slitstark målarfärg som dom använder inom träindustri (Dicoplast) så det borde hålla lika bra som då man köper nytt. (min man e målare och har egen utrustning så det gör ju resultatet bättre :-))
Det ovala bordet du beskrev låter ju super fint, men runda bord e ju också helmysiga men då får du ju inte plats för alla 6 stolar. . .

Anna sa...

Oj va duktig du är på att pyssla! Gillar verkligen bellmanstolarna! Blev jättefina runt det ovala bordet!

Kati sa...

Hej :) Stolarna är verkligen superfina!!! Och bordet... ha det där nu tillsvidare om det känns bra, det andra bordet hinner du ju ha sen om du vill :)
Luffarslöjdkorgen va jättefin! :) Ha det så bra... stora kramen!

Lallis sa...

Det verkar kul det där med luffarslöjd. Duktig är du:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Nicolinas boning sa...

Vilken söt korg! En sån (fast större) önskar jag att jag också kunde göra...
Nog är det väl konstigt att man alltid vet hur man vill ha det ända tills det ska ske...då börjar velandet...suck...;-)
Men stolarna är jättefina!
Kram/Birgitta

Mellansyster sa...

Oj va fin Bellman stolarna är, passar utmärkt hemma hos er. Ja bordet har vi ju diskuterat förr ;) har inget råd att ge annat än att se tiden an, du har ju båda tillhands. Snygg korg du gjort jag borde kanske åxå gå på kurs hos minsta systern...

petra sa...

Så fint! Och wow vad du är duktig! Jag skulle också vilja vara lite händig! Är det ok om jag länkar dig? Jag tycker verkligen om din blogg!

Granne med Selma sa...

Luffarslöjd verkar så roligt att kunna! Lär du dig själv eller går du kurser? Ser ju så himmelens proffsigt ut det du gjort! Visa gärna mer allt eftersom du gör :-)
Kram

LantlivsAnette sa...

Jättefina stolar !Men du..vad du kan, luffarslöjda så där !jättefint !
Kram Anette

Nygammalt sa...

Vad duktig du är! Om du vill ha färre stolar ute så passar ju det runda bordet bra, men nu vet jag ju inte hur stort det andra är. Blir nog jättefint vilket som. Kram.

Evelinas hus sa...

Fina stolar!
Fina kransar och luffarslöjd du pysslat med.
Kram Caroline

Lotten sa...

Jättefina stolar! Men jag är helt imponerad av din fina luffarslöjd! Vad är det för stål-tråd du använder?

olivelund sa...

Du är otroligt duktig på luffarslöjd! Gillar din korg riktigt mycket! Det där ska du börja göra mera av o sen sälja i din bod som du inreder lika fint som resten av huset. :)

Gammelgård sa...

Tack för alla kommentarer! Ja, det blir väl nog så, att vi har det ovala bordet tilsvidare och så ser vi sen, båda finns ju tillhands, som sagt!

Ardisia sa...

Superfina, är de inte svåra att göra? Ha en härlig vecka! Kram Ardisia

"M" sa...

Fin luffarslöjd, skulle vilja prova det,...vad använder man för tråd...var köper jag det? Mvh "M"
Hjärtan på tråd